طرز استفاده از جکوزی
نوشته شده توسط : estakhrbama

طرز استفاده از جکوزی

حمام کردن در وان های جکوزی و آب گرم می تواند بسیار سرگرم کننده و در عین حال آرامش بخش باشد. جکوزی سبب کاهش استرس و تنش از عضلات بدن شما می شود. با این حال، رعایت برخی نکات به منظور جلوگیری از شیوع میکروب ها و بیماری ها، حفظ دمای مناسب بدن و جلوگیری از آسیب دیدگی بسیار مهم است. اگر یک وان جکوزی دارید، باید اقدامات احتیاطی مناسبی برای حفظ امنیت و آرامش خود و دیگر کاربران ضمن حمام گرفتن انجام دهید.

در ادامه به بررسی برخی نکات ایمنی و همچنین بهداشتی پرداخته ایم که در سلامت شما هنگام حمام کردن در جکوزی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشند.

نکات ایمنی برای استفاده از جکوزی
۱. با افزایش یا کاهش pH ،pH را بین 7.2 و 7.8 متعادل کنید: یک وان گموزی خانگی باید سطح مناسب PH آب به منظور کاهش تحریکات چشم و پوست ناشی از مواد ضد عفونی کننده در آب را داشته باشد. PH مقیاسی است که به شما می گوید یک ماده تا چه میزان قلیایی یا اسیدی است. آب خالص دارای pH 7 است و این مقیاس برای آب جکوزی باید بین 7.2 تا 7.8 باشد. اگر PH آب شما خیلی زیاد یا خیلی کم است، می توانید با افزودن مواد افزایش دهنده یا کاهش دهنده pH سطح آن را متعادل سازی کنید.

به منظور تشخیص میزان PH، شما می توانید از نوارهای تست جکوزی استفاده کنید. برای استفاده از یک نوار، آن را حدود 15 ثانیه در آب نگه دارید. نوار با توجه به pH آب شما تغییر رنگ می دهد و سپس می تواند مطابق با برچسب های شناسایی ارائه شده نسبت به اسیدی یا بازی بودن آب جکوزی خود اقدام کرد.

۲. سطح کلسیم آب جکوزی خود را آزمایش کرده تا از آب در برابر ناخالصی ها محافظت کنید: اگر سطح کلسیم جکوزی بیش از حد بالا باشد، دیواره ها و کناره های وان آب کدر و پوسته پوسته خواهد شد. از سوی دیگر، اگر سطح کلسیم بسیار کم باشد، آب می تواند باعث فرسوده شدن و آسیب رساندن به وان شود. می توانید از نوارهای تست طراحی شده برای سختی آب، میزان و سطح کلسیم آب جکوزی خود را شناسایی کنید.

توصیه می شود که سطح کلسیم بین 175 تا 275 ppm حفظ شود. اما به یاد داشته باشید که سختی ایده آل کلسیم به نوع وان جکوزی شما نیز بستگی دارد. اگر سطح کلسیم آب شغوا کم است، می توانید از افزایش دهنده های سطح کلسیم برای آب استفاده کنید.

۳. برای سالم سازی و ضد عفونی کردن آب و جلوگیری از انتشار میکروب ها، از کلر یا برم استفاده کنید: به منظور تمیز نگه داشتن وان آب گرم و جکوزی خانگی خود می توانید برم یا کلر مناسب را انتخاب کنید. هر دو این مواد شیمیایی به صورت پودر یا قرص در بازار وجود دارند. میزان برم ضد عفونی کننده بسته به اینکه از قرص یا پودر استفاده می کنید باید بین 3 تا 5 ppm باشد‌. این میزان برای کلر جکوزی باید همیشه بین 2 تا 5 ppm باشد. سطح این مواد شیمیایی را با استفاده از نوارهای آزمایش طراحی شده بررسی کنید و سپس متناسب با آن اقدامات لازم را انجام دهید.

برم و کلر موجود در قرص ها به توزیع کننده ای اضافه می شود که می تواند در اطراف وان شناور باشد و با انتشار تدریجی ناده ضد عفونی کننده جکوزی شما را متعادل نگه دارد. این مواد شیمیایی به صورت پودر اندازه گیری شده و مستقیماً در آب ریخته می شوند. برخی از افراد استفاده کردن از برم را ترجیح می دهند زیرا بوی تند کلر را ندارد. با این حال، برم ماندگاری کمتری دارد و در صورت قرار گرفتن در معرض آفتاب از بین می رود. در مقایسه کلر مقرون به صرفه تر است، مدیریت آن در آب جکوزی و آب گرم آسان است و هنگام از بین بردن باکتری ها بسیار تهاجمی عمل می کند.

۴. وان آبگرم خود را ماهانه تمیز کنید: تمیز نگه داشتن وان جکوزی به منظور از بین بردن هرگونه آلودگی و تجمع باکتری ها بسیار حائز اهمیت است. به این منظور، ابتدا باید وان جکوزی را کاملا تخلیه کنید. سپس با استفاده از پاک کننده مناسب و توصیه شده توسط تولید کننده خود، تمام سطوح را پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که فیلترها را با اسپری آب و خیساندن آن ها کاملا پاکسازی کنید. توجه داشته باشید که در هنگام تمیز کردن وان جکوزی خانگی خود حتما روکش وان را نیز تمیز کنید زیرا دائماً در معرض آلودگی و سایر میکروب ها قرار گرفته است.

۵. سطوح اطراف وان جکوزی را تمیز نگه دارید: رفت و آمد مداوم کاربران، وزش باد و دیگر عوامل ممکن است سطوح مختلف اطراف جکوزی را آلوده کند. شما می توانید با یک جارو مناسب هرگونه خاک و غبار، برگ یا سایر آلودگی ها را پاک کنید.

۶. حفظ دمای مناسب آب: حداکثر دما در وان جکوزی خانگی به چند عامل مختلف بستگی دارد. دمای مناسب وان آب گرم برای بزرگسالان 100 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) است. برای کودکان حداقل 10 سال، دما نباید بیش از 98 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) باشد. به عنوان یک قاعده کلی، وان جکوزی شما هرگز نباید از 104 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) گرم تر باشد. بیشتر وان های آب گرم دارای ترموستات اتومات هستند که دمای آب را اندازه گیری می کند، اما ممکن است تا 4 درجه نادرست باشند. بهتر است دمای آب را با استفاده از دماسنج بررسی کنید. خانم های باردار نباید در وان آب داغ با دمای بالاتر از 102 درجه فارنهایت (39 درجه سانتیگراد) حمام کنند.

۷. تجهیزات وان جکوزی خود را مرتباً بررسی کنید: نگهداری منظم وان آب گرم هم برای ایمنی و هم برای حفظ شرایط کارکرد آن مهم است. شما باید وان جکوزی خود را هر از گاهی توسط یک سرویس دهنده حرفه ای بررسی کنید. آن ها به تجهیزات جکوزی شما دسترسی دارند و می توانند برای ارزیابی آن ها از هرگونه سخت افزار یا سیم کشی استفاده کنند. بخاطر داشته باشید که اگر درون جکوزی حمام می کنید، باید بتوانید صدای کارکرد پمپ ها و سیستم های تصفیه را بشنوید. این نشانه خوبی است که وان جکوزی خانگی شما به طور موثر کار می کند.

۸. اگر از جکوزی استفاده نمی کنید، روکش آن را ببندید: روشن نگه داشتن جکوزی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و افتادن حیوانات خانگی و یا کودکان خردسال به درون وان می شود. اگر روکش جکوزی را ببندید، می توانید از ورود آلودگی ها و گرد و غبار به درون آب جلوگیری کنید. استفاده از روکش قفل دار را در نظر داشته باشید تا از اینكه كودكان و حیوانات خانگی به جکوزی شما دسترسی‌ داشته باشند، در امان باشید.

طرز استفاده از جکوزی

نکات بهداشتی برای استفاده از جکوزی
۱. پیش از ورود به وان جکوزی حمام کرده و یا دوش بگیرید: شست و شوی مناسب سر و بدن قبل از حمام کردن در جکوزی در حفط سلامت آب بسیار حائز اهمیت است. بدین صورت دیگر تعریق بدن و یا باکتری های شایع پوست وارد آب نمی شوند. هنگام شستشو، اطمینان حاصل کنید که لوسیون ها، دئودورانت ها و کرم هایی را که می توانند از بین بردن اثر ضد عفونی کننده جکوزی و کارایی فیلتر های تصفیه را کاهش دهند، به خوبی از بدن خود پاک کنید‌‌.

۲. زمان حمام کردن خود در جکوزی را محدود کنید: نشستن بیش از حد در جکوزی می تواند باعث حالت تهوع، سبکی س ، ضعف یا سرگیجه در کاربران شود. به منظور جلوگیری از بروز این علائم، نباید بیش از 15 تا 20 دقیقه در هر بار به جکوزی بروید. اگر می خواهید زمان بیشتری در جکوزی بمانید، پس از 15 دقیقه بیرون بروید و پس از چند دقیقه خنک شدن مجددا برگردید. همچنین می توانید درجه حرارت را به دمای طبیعی بدن کاهش دهید تا کمی بیشتر در آن زمان بگذرانید‌.

زنان باردار نباید در هر بار استفاده بیش از 10 دقیقه در یک وان آب جکوزی بمانند. اگر باردار هستید و در طول حمام کردن خود احساس ناراحتی می کنید، باید فوراً از وان خارج شوید. کودکان نیز باید مدت زمان خود را در وان جکوزی به مدت 10 دقیقه محدود کنند.

۳. سر خود را بالای آب نگه دارید: وان های جکوزی مجهز به جت های مکش قدرتمندی هستند که آب را گرم و حباب دار نگه می دارند. اگر سر شما به زیر آب رود، موهای شما ممکن است به آن ها گیر کند. اگر موی شما بلند است، آن را ببندید تا از بروز حادثه جلوگیری کنید.

۴. از استفاده وسایل الکتریکی در نزدیکی وان جکوزی خودداری کنید: وسایل الکترونیکی شامل تلفن و گوشی همراه، رادیو، تلویزیون یا هر وسیله سیمی دیگر. اگر مجبور به استفاده از دستگاه الکتریکی هستید، از دستگاهی که با باتری کار می کند استفاده کنید و آن را روی میز دورتر از آب نگه دارید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در نزدیکی وان جکوزی خروجی برق وجود ندارد زیرا دستگاه ها و پریزهای سیم دار در صورت خیس شدن خطر برق گرفتگی دارند.

 

سایر مطالب :

 

فیلتر تصفیه جکوزی

پمپ جکوزی

پمپ جت جکوزی

پکیج تصفیه جکوزی

چراغ و کنترل تجهیزات جکوزی

گرمکن جکوزی

کلرزن ، UV و ازون زن جکوزی

رینگ جکوزی

سر جت و پایه جت جکوزی

رطوبت گیر جکوزی

کاشی جکوزی

جکوزی و وان خانگی

تجهیزات نگهداری جکوزی

لوله و اتصالات جکوزی

بلوئر جکوزی





:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: